Seni savcılığa şikayet edicem dedi, gerçekten etti mi? Nerden öğrenebiliriz?

Seni savcılığa şikayet edicem dedi, gerçekten etti mi? Nerden öğrenebiliriz?

Savcılığa şikayet ettikten sonra ifadeye çağrılma süresi nedir. Ne kadar zaman geçtikten sonra “ohh tamam demek ki şikayet etmemiş” diyebilirim.

3 yıl   Anonim168119013544   -  Diğer
5 yanıt - paylaş

Ben sana şu şekilde izah edeyim... Savcılık soruşturma kapsamında Kolluk kuvvetlerine şüpheli ile alakalı yapılması gerekenleri emrediyor. Şikayetin durumuna bağlı olarak İfade alın, serbest bırakın da diyebiliyor. İfade alın, yanıma getirin de diyebiliyor. Eğer ilk denilen olduysa, ifaden alındıktan sonra serbest bırakılıyorsun. Tabii ki bu dosya kapandı demek olmuyor. Savcı soruşturma kapsamında serbest olmanı uygun görüyor. Kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verilirse dosyan kapanmış oluyor. Savcı eğer ifadeden sonra yanıma getirin derse ifade işleminden sonra seni nezarette bekletiyorlar. O arada sevk işlemlerin yapılıyor. Polis nezaketinde savcılığa götürülüyorsun. Savcı seni bizzat dinliyor. Duruma göre ya serbest bırakıyor, ya da nöbetçi mahkemeye sevkine karar veriyor. Serbest kalırsanda soruşturma sonuçlanana kadar beraat etmiş sayılmıyorsun. Nöbetçi mahkemeye sevk ederse, 24 saat içinde çıkarılmak şartıyla gözaltına alınıyorsun. Nöbetçi mahkemede tutuklu mu tutuksuz mu yargılama yapılacağı kararlaştırılıyor.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,