4 yıldır süren İş davam hakkında

4 yıldır süren İş davam hakkında

Merhaba ben 2017 de hiçbir sebep gösterilmeksizin işten çıkarıldım. Şirket kıdem vs hiçbir hakkımı ödemedi. Bende doğal olarak dava açtım. Davam halen devam ediyor. Eğer davayı kazanırsam ne olur, kaybedersem ne olur?

-   Diğer

Görevden çıkarılma işleminin iptali istemiyle dava açılmışsa kazanırsanız göreve geri dönersiniz. Davayı açarken parasal haklar talep edilmişse parasal haklarınızı alırsınız. Davayı kazandıktan sonrada parasal haklar için dava açabilirsiniz. Kaybederseniz karşı tarafın vekalet ücreti ödersiniz ve mahkeme masrafları size kalır.

1 yorum

Donkisotun verdiği bilgiler kısmı olarak yanlış. Bu kadar basit değil en azından. Haklarını istediysen diye bir emare yok. Hakların nedir ve doğru bir şekilde bunu ilettin mi? Asıl sorulması gereken bu. İşe iade davası farklıdır, kıdem, yıllık izin , UGBT ücretleri farklıdır. Tüm alacak kalemlerini doğru bir şekilde süresini kaçırmadan yaptıysanız lehe sonuçlanırsa bu alacakları alarsınız. Bilirkişi talep ettiniz mi? Eğer görevlendirilmediyse bilirkişi neye göre para talep edeceksiniz? Kısmı dava açmanız bilirkişi raporu sonucu ıslah etmeniz gerekirdi. Aksi taktirde kaybedildiğinde mahkeme masrafı biraz yüklü olacaktır. Avukat yardımından yararlanın. Bu işler bildiğiniz gibi kolay iş ve işlemler değildir.

1 yorum

Avukat yardımından yararlandıysanız meslektaşımıza güvenin ve bekleyin. Davalar korona döneminde zaten 1 yıl görülmedi. Meslektaşımızın gerekeni en iyi şekilde yaptığına eminim.

Davanın uzun sürmesi dolayısı ile Anayasa Mahkemesine Anayasa Md. 36 da güvence altına alınan adil yargılanma hakkı kapsamında makul sürede yargılanma hakkı ve dava sonuçlanmadığı için Anayasa Md. 36 da güvence altına alınan adil yargılanma hakkı kapsamında mahkemeye erişim hakkının ihlal edildiği sebebiyle Anayasa Mahkemesine başvurabilirsiniz. Avukanızla bu durumu görüşebilirsiniz.