Ev sahibim oğlum oturacak diye ihtarname gönderdi. Ne yapmam gerekir?

Ev sahibim oğlum oturacak diye ihtarname gönderdi. Ne yapmam gerekir?

Sayın hocalarim cevabınız için simdidenteşekkür ederim
kira kontratı 15.05.2017 ve yenilenmedi 3 yıldır oturuyorum kirada ve artışta sorun yok ev sahibi 12.05.2020 tarihinde oğlunun oturacagini belirterek noterden ihtar çekti süre açısından kontratın bitimine 1 ay kala çekmesi gerekmezmi 14.05. 2020 de çekmesi gerekmezmi en erken ihtiyacı varsa bile bana çektiği ihtar gecerlimi bende noterden hem pandemi hemde ekonomik olarak şuan çıkamayacağıma noterden cevap çektim sonuç ne olur

-   Sözleşme

Sizi 15 hazirana kadar zaten icraya veremez. Mahkemeye gitse 6 aydan önce karar alamaz. Siz ağırdan ağırdan toparlananın ev sahibinin buna dair hakları var ama daha zamanınız var

Kadriye hanım selamlar süre açısından kira sözleşmesi bitimine 1 ay kala haber vermesi gerekmezmi

1 aylık süre asgari süredir. en az 1 ay kala çekmesi gerekir. Size 1 ay 2 gün kala çekmiş.

Yanlış anladınız ilk kira başlangıcı 15.05.2017 çektiği tarih 12.05.2020

Tamam düzeltiyorum. En az 3 ay önceden haber vermesi gerekir. 12.05 te haber verdiyse 12.08 de çıkmanızı isteyebilir. İlgili madde şu şekilde:
Konut ve çatılı işyeri kiralarında kiracı, belirli süreli sözleşmelerin süresinin bitiminden en az onbeş gün önce bildirimde bulunmadıkça, sözleşme aynı koşullarla bir yıl için uzatılmış sayılır. Kiraya veren, sözleşme süresinin bitimine dayanarak sözleşmeyi sona erdiremez. Ancak, on yıllık uzama süresi sonunda kiraya veren, bu süreyi izleyen her uzama yılının bitiminden en az üç ay önce bildirimde bulunmak koşuluyla, herhangi bir sebep göstermeksizin sözleşmeye son verebilir. Belirsiz süreli kira sözleşmelerinde, kiracı her zaman, kiraya veren ise kiranın başlangıcından on yıl geçtikten sonra, genel hükümlere göre fesih bildirimiyle sözleşmeyi sona erdirebilirler. Genel hükümlere göre fesih hakkının kullanılabileceği durumlarda, kiraya veren veya kiracı sözleşmeyi sona erdirebilir.

Bu madde hükümlerindeki süreler sizin olaya yani TBK 350. maddesine uygulanıyor.

Çok teşekkür ederim