Evkurun Yüksek Faiz İstemesi

Evkurun Yüksek Faiz İstemesi

Sayın Yetkililer,
Evkura olan borcum icralık oldu. 2013 yılında 5.000 TL için açılan dosyadan 2020 yılı için 22.000 TL istiyorlar. Faize itiraz etme şansım hala var mıdır? İtiraz sürem çoktan kaçtı o yüzden soruyorum. Faizi ödemem mümkün değil. Anlaşmaya da yanaşmıyorlar. UYAP dosyam 4 yıl önce kapanmış ve dosya hesabı 0 görünüyor. ne yapmam lazım? Menfi tespit davası açabilir miyim? Saygılarımla,

-   Tüketici

Merhaba, İcra ve İflas Kanunu 72. maddesi uyarınca menfi tespit davası açabilirsiniz. Asıl alacağa işletilen faiz oranının fahiş olduğunu düşünüyorsanız menfi tespit davasında bunu ileri sürebilirsiniz.

İcra işlemlerine devam etmek için alacaklının önce kapalı dosyayı yenilemesi gerekmektedir.Kapalı dosyaların yenilenmesi üzerine gönderilen yenileme talebine itiraz ödeme emrine itiraz yerine geçmez. Buna ilişkin yargıtay kararı şu şekildedir:

....Borçlunun ölümü üzerine süresinde haciz talebinde bulunmayan davacının takibi işlemden kaldırılması üzerine, 12.8.2003 tarihinde yenileme talebi uyarınca davalı mirasçılara ödeme emri gönderilmiştir. İİK.nun 78. maddesi hükmüne göre 1 yıllık süresi içinde haciz talebinde bulunmaması nedeniyle takip dosyası işlemden kaldırıldığından alacaklı yeniden haciz isteyebilmek için yenileme talebinde bulunması gerekir. Esasen takip dosyasının işlemden kaldırılması nedeniyle takibin yenilenmesi üzerine, borçluya yeni bir ödeme emri gönderilmesine gerek olmayıp, kesinleşmiş takip devam etmektedir. Ancak yenileme talebinin borçluya tebliğ edilmesi gerekir. Borçlular yenileme talebinin tebliğine karşı, daha önce kesinleşmiş olan ödeme emrine itiraz edemez. Ancak takip kesinleştikten sonra borç ödenmiş ise İİK.nun 71. maddeye göre takibin iptalini isteyebilir. Tüm bu açıklamalar ışığında davacının davalıların murisi hakkında başlattığı ve mirasçılarına karşı devam ettirdiği icra takibi, ödeme emrine itiraz edilmediği için kesinleşmiş olup, yenileme talebine karşı davalıların itirazı, ödeme emrine karşı itiraz hükmünde olmadığından, kesinleşen ve devam eden takibe karşı itiraz hükmünde olmayan davalı beyanlarına karşı itirazın iptali davası açılmasında davacının hukuki yararı yoktur. Mahkemece açıklanan nedenlerle davanın reddine karar verilmesi gerekirken yazılı şekilde hüküm tesisi usul ve yasaya aykırı olup, bozmayı gerektirir....

çok teşekür ederim.