Sözleşmeli iş de sözleşme bitmeden fesih

Sözleşmeli iş de sözleşme bitmeden fesih

İyi günler bir firmada 6 ay sözleşmeli olarak işe başladım fakat 6 ay dolmadan 1.5 ay sonra işten toplu bir şekilde çıkışımız verildi. Sonradan ögrendigim kadarıyla sözleşmelerde imzalarken giriş tarihi atılı ancak çıkış tarihi atılı degildi ve büyük ihtimalle şuanda iş yeri bu çıkış tarihini istedigi şekilde dolduracak bu konuyla ilgili toplu olarak şikayet de bulunsak herhangi bi tazminat alabilir miyiz

3 yıl   rabiaa06   -  Diğer
2 yanıt - paylaş

işverenler bazen belirsiz süreli hizmet akdi yapması gerekirken işçileri bir takım haklardan mahrum etmek için belirli süreli hizmet akdi yapmayı tercih etmektedir.Her ne kadar belirli süreli iş sözleşmesi akdedildiğini ifade ediyorsanız da, bu tarz sözleşmelerin geçerli olabilmesi için ciddi anlamda bazı şartları taşıması gerekmektedir.Bunlar; işin belirli süreli olması, belirli bir işin tamamlanmasına yönelik olması, belirli bir olgunun ortaya çıkması ve yazılı olarak yapılması gibi bir takım şartlardır. Bu şartların taşımadığı anlaşılırsa , akdedilen sözleşmenin belirsiz süreli hizmet akdi olduğunun kabulü gerekir. O yüzden oraya daha sonradan atacakları bir tarihin anlamı kalmayabilir. Yine, pandemi nedeniyle işten çıkarma yasağı bulunan bu günlerde işten çıkarılmalar karşısında dava açılarak ilgili dönemlere ait işçilik alacakları işverenden talep edilebilir.

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,