SERVİS DESTEĞİ KALDIRILDI

SERVİS DESTEĞİ KALDIRILDI

Çalıştığım x kurumsal iş yerinde servis kaldırıldı. Servis 2 ilçeden personelleri toplayıp iş yerine varıyor bu toplamda 1 saat sürüyor. Normalde 1. İlçeden is yerine gitmek 20 dakika 2. İlçeden işyerine gitmek 10 dakika. Ve servis izinleri sağlanamadığı için servis desteği kaldırıldı. 2. İlçeye sadece servis desteği sağlanacak. 1. İlçedeki personellere yol ücreti yemek kartlarına yatırılacak ve bu ilçedeki personeller 1. İlçeye varıp servise binip iş yerine ulaşacaklar.

Önemli husus 3 vardiya sistemi ile çalışıyoruz. Her saatte minibüs bulunmuyor mesela 12-8 vardiyasında ki bir kişi 1. İlçeye şahsi ulaşımı haricinden herhangi bir şekilde ulaşamaz. İşveren kimsenin kolay kolay gelemeyeceğinin farkında ve 2 3 gün işe gelememe durumunda tazminatsız bir şekilde fes verebilir. 1. İlçedeki 9 kişi şuan ne haklara sahiptir sizlere soruyorum yardımcı olabilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim.

3 yıl   mahmutergunerr   -  Diğer
2 yanıt - paylaş

Normalde işverenin işçilere servis sağlama gibi bir yükümlülüğü bulunmamaktadır. İşçi işyerine ulaşımından kendisi sorumludur. ancak, işçilere ek olarak sağlanan menfaatler sürekli hale geldiklerinde işveren için zorunlu hale gelmektedir. Servis hizmeti de aynı şekilde bir kez verildikten sonra işçinin sürekli hakkı haline dönüşmektedir.

İşveren personellerine servis hizmeti sağlıyorsa bu hizmeti işçilerin onayını almadan ortadan kaldıramaz. bu neviden bir değişiklik ancak işçinin onayı ile gerçekleşebilir. İşyerine kendi başına ulaşımı zor olan bir işçi için servis hizmetinin ortadan kalkması çalışma şartlarında esaslı bir değişiklik olarak değerlendirilerek işçinin sözleşmesini haklı nedenle derhal feshine bile sebebiyet verebilmektedir.

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,