Savunma Dilekçesinde Hata

Savunma Dilekçesinde Hata

Merhabalar , hakaratten dolayı hakkımda dava açıldı ve basit yargılama usülüne göre yerel mahkeme üzerinden istanbuldaki mahkemeye savunma dilekçesi vermem istendi fakat dilekçe de bir kaç hata yapmışım , örneğin tarih kısmını unutmusum ve ... no lu asliye ceza mahkemesi derken basına İstanbul yazmamışım ve davacı kişinin isminde de bir hata yapmışım. Buna rağmen dilekçeyi taradılar ve göndermek üzere teslim aldılar. Adliye de imza ve başlıktaki şehir bildirimi için bir problem olmaz dediler fakat isim hatası yaptığımın sonradan farkına vardım. Savunma dilekçemi yenilemem mimkün müdür?
Not : Savunma dilekçemi tebliğden 3 gün sonra verdim.

3 yıl   yasin55   -  Diğer
1 yanıt - paylaş

Savunma dilekçesinde (ceza davalarında) bunların çok bir önemi yoktur. Kimse siz yanlış yazdınız diye dilekçenizi geçersiz kılamaz. Savunma hakkınız ihlalini oluşturur aksi durum. Ceza davalarında cevap verme süresi yoktur. Hukuk davalarındaki 2 haftalık süre ceza davalarında uygulanmaz. İstediğiniz zaman tekrar bir savunma yazıp verebilirsiniz. Ancak basit yargılama denilen ceza davalarında 15 günlük bir süre tanınır. Bu sürede kişinin HAGB ye itirazının olup olmadığı ve savunması istenir. Ancak bu süre geçtikten sonra mahkeme henüz karar vermediyse siz savunma dilekçenizi yine verirsiniz süre geçti diye reddolunmaz.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,