Geriye Dönük Kira Zammı Davası

Geriye Dönük Kira Zammı Davası

Merhaba, iki yıldız kiradayız, geçen sene ev sahibimiz sözleşmeye aykırı olarak tefe tüfe oranın üstünde zam yaptı, tekrar taşınmak daha zor olacağı için " sözlü olarak" kabul ettik ve son 1 yıl boyunca ödedik. Şimdi bu evden taşınacağız. Acaba geriye dönük olarak bu sözleşmeye aykırı şekilde tefe tüfe oranının üstünde yapılan zam ile ilgili dava açabilir , fazladan alınan paraları geri talep edebilir miyiz? Ve eğer açılıyorsa bu tip davalar genelde ne yönde sonuçlanır? Çok teşekkürler, selamlar.

3 yıl   eknar   -  Diğer
1 yanıt - paylaş

Medeni Kanun Madde 2 – Herkes, haklarını kullanırken ve borçlarını yerine getirirken dürüstlük kurallarına uymak zorundadır. Bir hakkın açıkça kötüye kullanılmasını hukuk düzeni korumaz.
aranızda bulunan kira akdi sınırları içerisinde Borçlar Kanunu hükümlerine uygun şekilde kirayı artırmak ve bu eksende ödemek imkanınız mevcut iken; kendi kabulünüz ile uzun bir süre kirayı yatırdığınız, buna ilişkin Banka üzerinden gerçekleşen ödemelere dair açıklamalarda da Kira Ödemesi olduğunu belirttiğinizi düşünerek. Borçlar kanunun sözleşme serbestisi içerisinde yer alan davranışınız kuvvetle hakkın kötüye kullanılması sonucu red edilecektir. Sebepsiz zenginleşme hükümlerinin konu bakımından uygulama alanı bulunmadığı kanaatindeyim.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,