Arsa payı kat karşılığı inşaat sözleşmesinde bütün dairelerin aynı büyüklükte olma şartını koyabilirmiyiz?

Evim kentsel dönüşüm kapsamında çürük raporu alındı ve yıkıldı tarla şeklinde duruyor
Apartmanda arsa payları bozuk kimi dairenin payı büyük kimi dairenin payı küçük ancak bina yıkılmadan önce butun daireler eşit metre kareydi
Şimdi bi mutahitle görüşüyoruz ancak arsa payı büyük olan komşulardan biri benim arsa payım büyük ona gore daire isterim diyor benim payım küçük bende daireler eşit buyuklukteydi eşit alalım diyorum
Mahkemelik olsak bina kat ittikafli olması lazım iskanlı bina arsa payı tespit davası nasıl sonuçlanır,cevaplarınız icin şimdiden teşekkürler.

3+ yıl   emir   -  Sözleşme
1 yanıt - paylaş

Kat Mülkiyeti Kanunu 3. maddesinde konuyla ilgili hükümler vardır:
Kat mülkiyeti ve kat irtifakı, bu mülkiyete konu olan anagayrimenkulün bağımsız bölümlerinden her birinin konum ve büyüklüklerine göre hesaplanan değerleri ile oranlı olarak projesinde tahsis edilen arsa payının ortak mülkiyet esaslarına göre açıkça gösterilmesi suretiyle kurulur. Arsa paylarının bağımsız bölümlerin payları ile oranlı olarak tahsis edilmediği hallerde, her kat maliki veya kat irtifakı sahibi, arsa paylarının yeniden düzenlenmesi için mahkemeye başvurabilir. Bağımsız bölümlerden her birine bu fıkra uyarınca tahsis edilen arsa payı, o bölümlerin değerinde sonradan meydana gelen çoğalma veya azalma sebebiyle değiştirilemez. 44 üncü madde hükmü saklıdır. Bu hükme göre proje çizim tarihindeki koşullara göre herkesin payının hesaplanması gereklidir.

İskan ruhsatı olan binada öncelikle kat mülkiyetine geçişle ilgili işlemlerin belediye ve tapu nezdinde tamamlanması akabinde söz konusu davanın açılması gerektiğini düşünmekteyim; çünkü kanundaki hükümler kat irtifakına ve kat mülkiyetine ilişkin.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,