Kiracıve mülk sahibi anlaşmazlığı

Kiracıve mülk sahibi anlaşmazlığı

13 yıldır dükkan sahibimle ; (sözlesmemize göre) tefe tufe ye gore artış yaparak kira zammı belirlemekteydik. Kiramı düzenli ödediğim banka kayıtlarında ispatıdır. Bu dönem dükkan sahibim 100 de 100 e yakin artış ve 6 aylikta peşin istiyor. Tefe tüfe ye göre artis yaparsam beni tahliye ettirebilir mi?

2 yıl   dilek-naz   -  Diğer
2 yanıt - paylaş

Merhaba,
Kural olarak kira sözleşmelerindeki artış TÜFE oranı üzerinden yapılır. Ancak beş yıldan uzun süreli veya beş yıldan sonra yenilenen kira sözleşmelerinde, TÜFE oranı üzerinde bir artış yapılabilir. Hakim açılacak davada kira bedelini TÜFE oranı, emsal kira bedelleri ve kiralayan yerin durumunu göz önüne alarak yeniden belirler.

ANCAK kiraya verenin kira artırım davası açmadan tek başına böyle bir artırım yapması mümkün değildir. TÜFE oranından daha yüksek bir artırım yapılması ancak açılacak davada hakim kararı ile mümkün olur. Kiraya verenin kira artırım davası açarak lehine hüküm almadığı sürece siz sözleşme hükümlerinize göre artış yaparak ödeme yapabilirsiniz. Bu sebeple tahliye edemez.

Ayrıca kira sözleşmenizde kira bedelinin altı aylık peşin olarak ödeneceği hususunda bir hüküm yoksa, siz kabul etmediğiniz sürece kiraya veren böyle bir talepte bulunamaz. Siz yine aylık olarak ödemeye devam edebilirsiniz.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,