İşe davet yazısındaki kanunun öngörmüş olduğu şartlar ne anlama geliyor?

İşe davet yazısındaki kanunun öngörmüş olduğu şartlar ne anlama geliyor?

Askerden geldikten sonra işyerine başvuru yaptım. işveren beni eski çalıştığım iş yerinde boş kadro olmadığı için farklı bir iş yerinde benzer bir işte benden habersiz 1 ağustosta sigorta girişimi yapmış. bugün işyerinden ihtarnameyi 28 temmuzda vermişler ama bayram olduğu için tebligat bugün elime ulaştı işe davet yazısında;

"... işyerinde kanunun öngörmüş olduğu şartlarla işe başlatılmanıza karar verilmiştir. ....... adresinde 01.08.2020 tarihinde işbaşı yapmanızı ihtara cevaben bildiririz."

şartlar tam olarak belirtilmemiş ben işyerine arayıp şartları sorduğumda maaşın eski net maaştan 70 tl az olduğunu ve yemek verilmediğini onun yerine ticket verildiğini ve devet ettikleri iş yeri evime eski işimden daha yakın mesafede ama servis olmadığını onun yerine yol parası ödendiğini belirtti.

1-)bu şartlarda ben sözleşme yapmazsam ve eski iş yerimde boş kadro açılana kadar beklemek istediğimi belirtsem benden habersiz başlattıkları sigorta girişini de iptal ettirsem iş kanunu 31/4deki yasal hakkım biter mi?

2-)bu şartlarda iş sözleşmesini imzalarsam ilerde kadro açılırsa eski iş yerime geçme hakkım biter mi?

yardımcı olursanız çok çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim

3+ yıl   taseronisci   -  Diğer
1 yanıt - paylaş

1-) Eski pozisyondan daha dezavantajlı koşullar içeren teklifi kabul etmek zorunda değilsiniz. İşverenle görüşüp teklifin gerekli koşulları sağlamadığını belirtip uygun pozisyon için beklemek istediğinizi belirtebilirsiniz.
2-) Belirtilen koşullarda sözleşme imzalarsanız artık teklifi kabul etmiş olursunuz ve işverenle özel bir anlaşma sağlayamadığınız takdirde işveren boşalan ilk pozisyona sizi almama hakkına sahip olur.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,