Ihbarname ulasma suresi

Ihbarname ulasma suresi

3+ yıl   ugur1784   -  Diğer
2 yanıt - paylaş

Sözleşme ugur1784 tarafından haklı olmayan sebeple önel verilmeden feshedilmişse bu
durumda işveren lehine ihbar tazminatına hükmedilir. ugur1784’ün ücretinin ödenmemesi halinde 20 gün geçmişse ugur1784nin sözleşmeyi feshetmek
yerine çalışmaktan kaçınma hakkı vardır. Yani ugur1784 işyerine giderek hiçbir iş yapmadan
bekleyebilir. Bu toplu bir hal alsa da işveren tarafından haklı fesih imkanı vermez.
Ücretlerin ödenmemesi halinde ugur1784 fesihten önce çalışmaktan kaçınma hakkını
kullanmak zorunda değildir.
Ücretlerin ödenmemesi halinde ugur1784 sözleşmeyi derhal fesih imkanına sahiptir. Fesih
eylemli olabileceği gibi, ihtarname ile de feshedilebilir.
İşçi ücretleri ödenmediğinden işyerini eylemli olarak terketmişse fesih işlemi
nedeniyle iş ilişkisi fiilen ortadan kalktığından işe devam etmek zorunda değildir.
Dolayısıyla işveren tarafından sonradan tutulacak devamsızlık tutanaklarının veya
devamsızlık nedeniyle fesihin de bir anlamı yoktur.
İstifa(iş sözleşmesinin feshi) dilekçesi yazılacaksa ücretlerin ödenmemesi nedeniyle
olduğu belirtilmelidir. Feshin yazılı olması geçerlilik şartı değildir. Beyanların ücretin
miktarı konusunda bağlayıcı olacağı hususu dikkate alınmalıdır. Başka sorunuz için mesaj atabilirsiniz.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,