Alkollü araç kullanımı

Alkollü araç kullanımı

merhaba , babam bundan 1,5 yıl önce alkollü araç kullanırken yakalandığı için 6 ay süreyle ehliyeti alındı ve kamu davası açılmıştı. hakim o zaman 5 yıl suça karışmama koşuluyla serbest bıraktı.birtakım para cezası ödedik ve 6 ay sonra ehliyetini aldı. geçen hafta tekrar alkollü araç kullanmaktan yakalandı. 1500 küsür lira ceza + 2 yıl ehliyetine el konuldu ve 1,89 promil alkol tespit edildiği için tekrar dava açılacağı söylendi polisler tarafından. şimdi 5 yıl içerisinde böyle bir durum olduğu için hakim hapis cezası verir mi yoksa bunu para cezasına mı çevirir bu konuda yardımcı olursanız memnun olurum. teşekkürler.

-   Diğer

5 yıl suça karışmama koşuluyla serbest bırakma dediğiniz "hükmün açıklanmasının geri bırakılması" kararının verilmesidir(Ceza Muhakemesi Kanunu 231.madde). Yani mahkeme aslında bir cezaya hükmetmiş, bu ceza 2 yıl veya daha az süreli hapis ya da adli para cezası niteliğindeymiş. Fakat hakim babanızın daha önceden kasıtlı bir suç işlememiş olması vb nedenlerden ötürü yargılama sonucunda verdiği hükmü (cezayı) açıklamak yerine 5 yıl süreyle geri bırakmış, denetimli serbestlik vermiş.
Şu an 5 yıl içinde tekrardan kasıtlı bir suç işlemiş olduğu için hem şu anki olay için dava açılacaktır, yargılanıp büyük olasılıkla bir ceza alacaktır hem de 1,5 yıl önceki olaya ilişkin olarak mahkeme hükmünü açıklayıp bir ceza verecektir.
Yargılama süreci için iyi bir avukata başvurmanızı öneririm.