İtirazın geçici olarak kaldırılmasından sonra haciz ve satış işlemleri yapılabilinir mi?

(B), (A)’dan 30.000 liralık mal almış ve bunun 10.000 lirasını peşin verip, geri kalan miktarı da 17.12.2012’de ödeyeceğine ilişkin bir belge vermiştir. Ancak borcunu vadesinde ödemeyince (A), alacağı için 27.12.2012’de takipte bulunmuş ve 03.01.2013’de (B)’ye ödeme emri tebliğ edilmiştir.
Sorular
1. (B) imzaya itiraz etmiş ve (A) da geçici kaldırma istemiş, bu durumda itirazın geçici kaldırılmasına karar verilirse, (A) haciz ve bu haciz sonunda satış isteyebilir mi?
İlgili Hukuki maddelere yer verirmisiniz?

-   İcra

1.İtirazın muvakkaten kaldırılmasına karar verilir ve ödeme emrindeki müddet geçmiş bulunursa alacaklının talebi ile borçlunun malları üzerine muvakkat haciz konur. Haczi muvakkat olan alacaklı satış talebinde bulunamaz ve hakkında 106 ncı maddedeki müddetler cerayan etmez.

İtirazın muvakkaten kaldırılması kararının tefhim veya tebliğinden itibaren yedi gün içinde borçlu, takibin yapıldığı mahal veya alacaklının yerleşim yeri mahkemesinde borçtan kurtulma davası açabilir. Bu davanın dinlenebilmesi için borçlunun dava konusu alacağın yüzde 15 ini ilk duruşma gününe kadar mahkeme veznesine nakden depo etmesi veya mahkemece kabul edilecek aynı değerde esham ve tahvilat veya banka teminat mektubu tevdi etmesi şarttır. Aksi takdirde dava reddolunur. Borçlu yukarda yazılı müddet içinde dava etmez veya davası reddolunursa itirazın kaldırılması kararı ve varsa muvakkat haciz kesinleşir. Muvakkat haczin kesinleşmesi üzerine satış istenebilir.

Sabah bu soruları sınıf arkadaşlarınızdan biri daha sormuştu. Onunla koordineli çalışın isterseniz.