Ev sahibim evden çıkarabilir mi?

Ev sahibim evden çıkarabilir mi?

Merhaba. 2018 hazirandan beri kiramı düzenli ve banka yoluyla ödüyorum. Aidatlarımi da düzenli olarak ödüyorum. İlk yıl için sözleşme yaptık ama sonraki yıllarda sözleşme yenilemedik. 1 ay önce ev sahibim kiraların arttığını ve kiramı 500 lira arttıracağıni söyledi. Kabul etmedik. Dün arayıp evle ilgili başka planları olduğunu , evi kardeşine satacağını , hemen çıkmamız gerektigini söyledi. Günümüz Haziran'da doluyor ama çıkmak istemiyoruz. Nasil bir yol izlemeliyiz? Sözleşmeyi yenilemezse tefe Tüfe oranında artırarak evde oturma şansımız var mı? Bizi evden çıkarabilir mi?

-   Diğer
+1

Her sene sözleşme imzalamak zorunda değilsiniz, sözleşme yenilenmese bile kendiliğinden devam eder. Hatta ev satılırsa dahi yeni malikle sözleşme aynı şartlarda devam eder. Bu ihtimalde, eğer yeni malikin evi kullanma ihtiyacı varsa sizi çıkarma hakkı bulunmaktadır ancak bunun içinde yine size 6 aylık süre verilip dava açılması gerekmektedir. Bunun dışındaki tahliye şartlarına Borçlar kanunu madde 350 den ulaşabilirsiniz. Tefe tüfe oranında artırım yapıp sözleşmeye devam edersiniz. Yeni şartları kabul etmemek ve karşı tarafı eğer çok istiyorsa dava açması gerektiğini belirtmek mantıklı gelmektedir.
Verilen bilgilerden ilk bakışta yapılan incelemede bu sonuçlara ulaşılmaktadır. Ancak yine de bir meslektaşımdan detaylı hukuki yardım almanızı tavsiye ederiz.

Merhabalar. Cevabınız için çok teşekkür ederim.simdi de sevgili fırsatçı ev sahibimiz evi boşaltmamız için noterden tebligat göndermiş.bu durumda nasıl bir yol izlemeliyiz ? Sözleşme yenileme tarihimiz Haziran ayı. Bu tebligatla herhangi bir nedenle bizi çıkarabilir mi? Ya da önceki yıllarda herhangi bir ihtar olmamasına rağmen tefe Tüfe oranından az yaptığı kira zam farkını isteyebilir mi?