Toplu iş sözleşmesinden yararlanma şartları nelerdir?
+1

Toplu iş sözleşmesinden yararlanma şartları nelerdir?

(A) sendikası ve (B) işvereni arasında 01.01.2019 tarihinde toplu iş sözleşmesi imzalanmış ve taraflarca süresi 2 yıl olarak öngörülen sözleşmenin yürürlük tarihi 01.01.2018 olarak belirlenmiştir.
• 2017 yılından beri işyerinde çalışmakta olan ve (A) sendikasının üyesi olan (M)’nin iş sözleşmesi 01.12.2018 tarihinde haklı nedenle feshedilmiştir.
M toplu iş sözleşmesinden yararlanabilir mi ?

-   İş
+1

Bu husus oldukça tartışmalı olup ağır basan görüşe göre 2822 sayılı Kanunun 9. maddesinde, imza tarihinden önceki işçilerin durumu düzenleme konusu yapılmamış ve bununla kanun koyucu toplu iş sözleşmesi taraflarına serbesti tanımıştır. Bu nedenle, toplu iş sözleşmesinde bu işçilerin durumu ile ilgili bir hükme yer verilmişse bunun geçerli sayılacağı kuşkusuzdur, Ancak, tarafların sözleşmede bu konuda bir düzenleme getirmemeleri halinde bunun yorumu önem kazanacaktır. Toplu iş sözleşmesinin yürürlük başlangıcının geri götürülmesi, tarafların bu döneme ilişkin çalışma koşullarını geliştirme eğiliminde olduklarını ve bu konuda, hizmet akdi sona eren işçiler hakkında da aynı şekilde düşündüklerini gösterir. Tarafların iradesinin aksi yolda olması halinde, bunu sözleşmeye koyacakları bir hükümle belirtmeleri gerekir. Bu konuda, toplu iş sözleşmesinde herhangi bir hüküm bulunmaması halinde, sözleşmenin yürürlük tarihi ile imza tarihi arasında hizmet akdi sona eren işçiler, toplu iş sözleşmesinden yararlanacaklardır.