HMK 46'ya göre hakime dava açmak

HMK 46'ya göre hakime dava açmak

Kat mülkiyetinden kaynaklanan bir eski hale getirilme davası var. Konu binada kurulu bulunan ısı pay ölçer sistemi iptal edildi. Bende bu sistemin eski hale getirilme davası açtım. Davacı dosyaya 2 tane Yargıtay kararı sundu bu kararlara göre de bu sistemlerin kurulması veya kaldırılması kat maliklerinin vereceği karar ile yapılır diyor.
Ancak K.M.K. 42 madde değişik dördüncü fıkrasında da merkezi ısıtma sistemli yapılarda ısıtma gider paylaşımı usül ve esasları Bayındırlık ve İskan Bakanlığının düzenleyeceği yönetmelik ile belirlenir demektedir.
Ancak 5627 Sayılı kanunun 7. Madde 1. Fıkra c bendinin merkezi ısıtma sistemine sahip tüm binalarda 02.05.2012 tarihinde zorunlu hale gelmiştir. Bu durum aynı kanunun geçici 6. maddesi 1. fıkrasında açıkça belirtilmiştir.
Dava aşamasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığına yazı gönderildi ve görüş alındı. Bakanlık ister yeni ister eski olsun merkezi ısıtma sistemine sahip binalarda ısı pay ölçer sistemlerinin kullanılmaya başlanmış olması 02.05.2012 tarih itibari ile yasal zorunluluk olduğunu bildirdi.
Keşfen bilirkişi incelemesi yapıldı. Makine mühendisi ve K.M.K. konusunda ki hukukçu bilirkişiler de raporlarında bu sistemlerin kurulmasının yasal zorunluluk olduğunu ancak Yargıtay kararlarının takdirinin de mahkemeye ait olduğunu rapor ettiler.
Sorum şu: Gerek kanun koyucu cevap yazısına gerek bilirkişi raporlarına ve farklı anlam yüklenemeyecek kadar açık ve net olan kanunlar karşısında Hakin Yargıtay kararlarına göre karar verir ve kanunları uygulamaz ise Hakime HMK 46 ya göre dava açabilirmiyim.

-   Diğer

Yardım bekliyorum. Rica etsem bir hukukçu yardımcı olabilir mi ?