İmtiyaz sözleşmesi nedir ve hangi şirketlere yapılır?

İmtiyaz sözleşmesi nedir ve hangi şirketlere yapılır?

İmtiyaz nedir? Türkiye'deki imtiyaz sözleşmelerinin hangi şirketlerle yapıldı?

-   Ticaret

Kamu hizmeti imtiyaz sözleşmeleri, idarenin gerçek veya tüzel bir kişiyle yaptığı sözleşmeyle, bir kamu hizmetinin kurulmasının ve işletilmesinin karşılığında hizmetten yararlananlardan ücret ya da bedel almak ve giderleriyle kar ve zararı özel girişimciye ait olmak üzere idarenin kendi buyruğu ve sorumluluğu altında sağladığı bir yönetim biçimidir. Kamu hizmeti imtiyaz sözleşmesi bir idari sözleşmedir. İmtiyaz sözleşmesi bir kamu hizmetinin kurulmasını ve işletilmesini amaç edinir. Sözleşmeye konu olan kamu hizmeti, imtiyaz sahibinin kar ve zararının kendisine ait olacağı şartıyla kurulur ve işletilir. Buna karşılık imtiyaz sahibi, idarenin kendisine devrettiği tahsilât hakkına sahiptir. Ayrıca, imtiyaz süresince hizmetten yararlananlardan alınacak olan bedel veya ücret, esasları kanunla saptanacak olan bir tarife üzerinden tahsil olunur. Kamu hizmeti imtiyazı daima uzunca bir süre için verilir. Bu yönden, kamu hizmeti imtiyaz sözleşmeleri diğer idari sözleşmelerden farklıdır.

Bu sözleşmeler idarenin gerçek ve genel olarak sermaye şirketi olan tüzel bir kişiyle yaptığı sözleşmeyle, bir kamu hizmetinin belirli ve uzun bir süre içinde kurulmasının ve işletilmesinin karşılığında hizmetten yararlananlardan ücret ya da bedel almak ve giderleriyle kâr ve zararı (riski) özel girişimciye ait olmak üzere idarenin kendi buyruğu ve sorumluluğu altında sağladığı bir yönetim biçimidir.