Kira sözleşmesi

Kira sözleşmesi

Kira sözleşmesinin bitmesine 9 ay var ve bu sözleşmenin feshini istiyorum.Noterliğe ne zaman sözleşmenin feshi için protokol vermem gerekiyor?

-   Sözleşme

Merhaba siz kiralayan mısınız? Yoksa kiracı mı? Kiracının kira sözleşmesini bildirimi fesih hakkı mevcut ama kiralayanın kira sözleşmesini fesih hakkı daha zor şartlara tabi. Kirasını düzenli ödeyen ve evi gereği gibi kullanan kiracınızı 10 yıldan önce kira sözleşmesinin süresini gerekçe göstererek çıkarmanıza kanun cevaz vermiyor.

I. Bildirim yoluyla
1. Genel olarak
MADDE 347- Konut ve çatılı işyeri kiralarında kiracı, belirli süreli sözleşmelerin süresinin
bitiminden en az onbeş gün önce bildirimde bulunmadıkça, sözleşme aynı koşullarla bir yıl için uzatılmış sayılır. Kiraya veren, sözleşme süresinin bitimine dayanarak sözleşmeyi sona erdiremez. Ancak, on yıllık uzama süresi sonunda kiraya veren, bu süreyi izleyen her uzama yılının bitiminden en az üç ay önce bildirimde bulunmak koşuluyla, herhangi bir sebep göstermeksizin sözleşmeye son verebilir.

Belirsiz süreli kira sözleşmelerinde, kiracı her zaman, kiraya veren ise kiranın başlangıcından on yıl
geçtikten sonra, genel hükümlere göre fesih bildirimiyle sözleşmeyi sona erdirebilirler.
Genel hükümlere göre fesih hakkının kullanılabileceği durumlarda, kiraya veren veya kiracı
sözleşmeyi sona erdirebilir.

Ben konutu kiralayan tarafım. Kiracım kirasını düzensiz ve eksik ödüyor. Ayrıca eve de birçok zarar açmış durumda. Bu durumda yine de 10 yıl geçmesini mi beklemeliyim?

Yok. Haklı ihtar çekerek kirayı ödemesini istersiniz kirayı ödemezse tahliye için icraya verebilirsiniz. Bir kira döneminde 2 haklı ihtar çekerseniz yine tahliye edebilirsiniz.