İşe iade davası ödeme hkk.

İşe iade davası ödeme hkk.

Değerli hukukçu,2019 yılı Kasım ay'ı nda başlayan işe iade davamı İSTİNAF süreci dahil 7 Şubat itibariyle kazandım.Ayrıldığım tarih itibariyle brüt maaşım 5175 tl idi.İlave haklar YOL ( AKBİL ) ÜCRETİ + YEMEK + YILLIK ZAM 'dır.

İşe iade olmam veya işe iade olmamam durumunda tarafıma ödenecek tutar takriben ( her iki şekilde de ) nekadar olacaktır.

Ayrıca mahkeme sürecinde,daca başlangıcından - sonuçlanana kadarki döneme ait tarafıma ödenecek tutara işletilecek yasal bir faiz olacak mı ? Yoksa işten çıkarıldığım tarihte ki 5175btl üzerinde herhangi bir yasal faiz işletilmeden bir ödeme mi yapılacaktır ?

Teşekkürler

Saygılar

2 yıl   chukeey   -  Diğer
5 yanıt - paylaş
+1

Kararın kesinleşeli 1 ayı geçmediyse ve işinize işsizlik ödeneğine hak kazanamayacağınız şekilde son verildiyse öncelikle işsizlik ödeneği hakkınızı almanızı öneririm. Tabi işinizden ayrıldıktan sonra işsiz geçirdiğiniz dönem varsa (max 10 aya kadar verilir) bu ödenekteki paranızı toplu alabilirsin. Bunun için yapmanız gereken 1 ay geçmeden kesinleşen mahkeme kararını işkura götürmenizdir.

Kesinleşen mahkeme kararından sonra noter aracılığıyla 10 gün içinde işe iade talebi yapmalısınız.

1-) işe iade talebini davalı işverenin kabul etmezse; fesih tarihin işvereninin senin işe iade talebini kabul etmedeği iradesini belirttiği tarih olur. (Bunu avukatına özellikle belirt.) Geriye dönük bütün alacakların bu tarihte senin pozisyonunda çalışan emsal bir işçi varsa onun giydirilmiş bürüt ücretine göre hesaplanır. İşe alınmaman durumunda açacağın alacak davasında kıdem tazminatına (belirttiğim fesih tarihinden itibaren) fiili uygulanan en yüksek mevduat faizi işler, ihbar tazminatına yasal (%9) faiz işler. 4 aylık boşta geçen süre ücretini ve 8 maaşa kadar işe başlatmama tazminatınıda alacak dava dilekçesinde talep edersin. İşe başlatmama tazminat tutarının kaç maaş olacağına hakim işyeri kıdemine göre karar verir.(4-8 maaş arası)

2-) işe iade davası bir alacak davası değildir, bir tespit davasıdır, kazandığın taktirde ayrı olarak alacak davasını açıp haklarını alırsın. Alacak davaları istinaf-temyiz dahil rahat 5 sene sürer.

3-) işverenin seni geri işe alırsa aynı pozisyondaki emsal işçinin ücretiyle ve eski bütün haklarınla işe başlatmak zorundadır. İşe geri alınırsan sadece boşta geçen 4 aylık bürüt ücretini ve en başta belirttiğim işsizlik ödeneği hakkını alırsın, birde 4 aylık çalışmadan boşta geçen süre için sgk pirimlerini işverenin geriye dönük ödemek zorundadır. Bu hakların verilmeden işe alınırsan alacak davası açarsın gene.

0 yorum -

Özel bir yorumu görüntülüyorsunuz, tümünü görüntüleyin.

Avukatlara soru sormak için,