Tazminat davası istinaftayken ödeme emri gelir mi?

Tazminat davası istinaftayken ödeme emri gelir mi?

Tazminat davasını kaybettim daha teblig edilmedi karara itiraz edicem karşı taraf hemen ödeme emri cıkarttırabilir mi sonucu beklemeden gelirse ne yapmam gerekiyor?

-   Diğer

Boşanma davası vb. bağlı bir tazminat davası olmadığı sürece karşı taraf kararın kesinleşmesini beklemeden icraya koyabilir.
Eğer üst mahkeme kararı bozarsa icra takibi olduğu yerde durur. Hiç veya o kadar borcunuzun olmadığı kesinleşirse de icra dairesi karşı tarafa muhtıra tebliğ ederek sizden tahsil edilen parayı karşı taraftan geri alır.

1 yorum

Ziynet davasıda aöylemi, yani istinafa gitmşse fakat yerelde kazanılmışsa, istinafı beklemeden icra yapılbilir mi?

Yargıtay kararlarına göre ziynet alacağı kesinleşmeden icraya konulabilir.

Eğer kesinleşmeden icra takibine konulabilecek bir ilam ise kesinleşmedi diye itiraz edemezsiniz.
İcra emrinin tebliğinden itibaren 7 gün içerisinde ödeyebilirsiniz. Bu süre içerisinde ödemezsiniz alacaklı size karşı haciz işlemlerine başlayabilir.

1 yorum

Alacaklı ile anlaşarak borcun taksitle ödenmesi konusunda icra dairesinde taahhüt imzalayabilirsiniz. Taksit süresinde ve her taksidin ne kadar olacağı konusunda taraflar serbestçe kararlastirma yapabilir.

Alacaklı taksitle ödeme talebinizi kabul etmezse de birinci taksidi derhal ödemeniz, her taksitin borcun dörtte biri miktarından aşağı olmaması ve nihayet aydan aya verilmesi ve müddetin üç aydan fazla olmaması şartıyla -alacakli kabul etmese dahi- taksitle ödeme talebinde bulunabilirsiniz.

Taksitle ödeme ihtimali dışında; üzerinize ait herhangi bir malvarlığınız yoksa veya çalışmıyor iseniz alacaklı genel haciz yöntemiyle (örneğin evinizdeki eşyaların haczedilmesi yöntemiyle) alacağı tahsil etmeye çalışabilecektir. Alacaklı haciz uygulayıp uygulamama konusunda serbesttir.