Tüketici Mahkemesine Başvuru

Tüketici Mahkemesine Başvuru

Bilindik bir mobilya mağazasından 15 Eylül tarihinde mobilya siparişi verdik. Belli bir miktar kapora ödeyip kalan tutarın da ürün tesliminden 1 gün önce olacağı sözleşmede yazmaktadır. Mağaza yöneticisi satın alınan ürünlerden bazılarının 15-20 gün içinde teslim edileceğini sözleşmeye yazdı. Buna karşın defalarca aramama rağmen firma o ürünleri belirttiği tarihte getirmedi. 40. gün arayıp kendi kafalarına göre (sözleşmede yazmıyor) belirledikleri bir tutarı (kapora ek olarak) ödemem karşılığında getireceklerini, ben ise sadece getirecekleri ürünlerin farkını verebileceğimi, teslim etmedikleri ürünlerin ücretini ancak teslim edecekleri zaman yapacağımı söyledim. Ve nihayetinde teslimatı yapmadılar. Sözleşmede tüm ürünlerin teslim tarihi de 15 Kasım olarak yazıyor ve o tarihe kadar muhtemelen hiçbir ürünü getirmeyecekler ve hiçbir bilgi de vermiyorlar teslim tarihiyle ilgili. İptal ve iade durumunda alıcı 30% ücreti öder şeklinde de bir madde var fakat ürünlerle ilgili teslimata yönelik bir bilgi vermiyorlar. Tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum. Nasıl bir işlem süreci başlatmalıyım?

-   Diğer

Merhabalar,
İnternet üzerinden sipariş verdiyseniz hiçbir cezai ücret ödemden cayma hakkınız vardır. Cayma bildiriminizi satıcıya yazılı bir şekilde yapmalısınız. Eğer satıcı size 14 gün içinde cayma hakkınız olduğunu bildirmişse ve ürünleri almak istemiyorsanız bu süre içinde bildirimi yapın. Satıcı size 14 gün içinde yaptığınız tüm ödemeleri de iade etmelidir.
Eğer ürünleri taahüt edilen süreye kadar baklemek istiyorsanız (satıcının taahüt ettiği süre 30 günü geçemez) ve yine alamadıysanız sözleşmeyi feshedebilirsiniz.
İnternet üzerinden yapmadıysanız iade etmek istediğniz ürünleri yine yazılı bir şekilde satıcıya bildirerek sözleşmeden dönebilirsiniz.
Satıcı ile aranızda konu ile ilgili herhangi bir uyuşmazlık çıkarsa ve uyuşmazlığın konusu 6920 TL'nin altındaysa İlçe Tüketici Hakem Heyetine başvurabilirsiniz.

2 yorum